FAQ’s

FREQUENTLY ASKED QUESTIONS
Om din fråga inte besvaras här, kontakta oss på hello@theskincoach.se så hjälper vi dig.

PRODUKTER

VILKA FUTURE-PRODUKTER PASSAR MIG?

Så kul att du frågar! Det bästa du kan göra för att välja rätt produkter är att boka in ett videosamtal med oss! Där går vi igenom din huds historik, dina mål, prioriteringar och hittar en rutin som passar dig och dina behov. 
ㅤㅤㅤ

ÄR FUTURE 5 ELEMENTS PRODUKTER TESTADE PÅ DJUR?

Nej. Future 5 Elements produkter och ingredienser är inte testade på djur. De är cruelty free. Dessutom tillverkas alla deras produkter i små produktioner för att möjliggöra noggrann, mänsklig tillsyn, snabbare leverans och färskare botaniska formuleringar.

ÄR FUTURES PRODUKTER VEGANSKA?

Nej, men större delen är! Beauty Drops och Golden Touch Oil är 100 % växtbaserade, liksom de flesta av deras produkter. Några av deras produkter innehåller ingredienser som mjölk, yoghurt och kollagen från fisk. Det är följande:

Mega Cream
mjölkprotein och elastin och kollagen från fisk.

Crème Éclair
mjölk och yoghurt.

Lemuria Phytomarine-serien
mjölkprotein.

MicroLife E Elastine & MicroLife C Collagen
kollagen och elastin-protein från fisk.

INNEHÅLLER FUTURES PRODUKTER NÖTTER ELLER SOJA?

Crème Éclair & Heritage Mask innehåller sojaprotein.

Future 5 Elements är nötfria - men eftersom Heritage Mask innehåller malda örter och kryddor bör de med svår nötallergi undvika denna mask.

SKA JAG FÖRVARA MINA PRODUKTER I KYLSKÅPET?

Nej det är inget måste. Vi rekommenderar att du förvarar dina produkter i en temperatur mellan 7 - 29 C, alltså inte för låga temperaturer eller för höga. För bästa resultat, håll produkterna från frysning och långvarig överhettning. Om du är i en särskilt varm region så rekommenderar vi att du lägger produkterna i kylskåpet. 

VILKEN HUDTYP ÄR FUTURE LÄMPLIG FÖR?

Alla! Future 5 Elements produkter är noga utvecklade av experter i ett laboratorium sedan över 30 år tillbaka. De är formulerade och lämpliga för alla hudtyper och tillstånd. :) För att veta vilken som är bäst för dig rekommenderar vi att du rådgör med oss - tex. med hjälp av ett videosamtal. Fullständiga ingredienslistor finns på varje produktsida och vid eventuell osäkerhet/allergi rekommenderar vi att du gör ett test på handleden eller delar vår ingredienslista med din läkare före användning.

ÄR ALLA FUTURES PRODUKTER UTAN PARFYM?

Ja, alla Future 5 Elements produkter är utan parfym.

KAN MAN ANVÄNDA FUTURES PRODUKTER VID GRAVIDITET?

Ja! Även om ingen av Futures 5 Elements produkter har identifierats som osäkert för gravida eller ammande personer, rekommenderar vi ändå att du delar ingredienslistan med din barnmorska/läkare för granskning före användning.

ㅤㅤ

VAD GÖR JAG OM EN FUTURE-PRODUKT INTE FUNGERAR FÖR MIG?

Tråkigt att höra. Ett tips är att rådgöra med en expert innan du genomför ditt köp nästa gång. Då kan vi säkerställa att produkten är lämplig behandling för dig. Maila oss på hello@theskincoach.se (inkludera ditt beställningsnummer) inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning så hjälper vi dig ASAP med eventuella returer och ytterligare frågor.

ㅤㅤ

ㅤㅤJAG LETAR EFTER EN NY HUDVÅRDSRUTIN - 
VAD REKOMMENDERAR NI?


Vad kul och vi är så glada att du frågar oss! När du upplever en behandling hos vår expert kommer hon att ge förslag på en hudvårdsrutin. Vi erbjuder även hudvårdskonsultationer via videosamtal.

När du köper en konsultation via videosamtal kommer vår expert att fråga om dina hudproblem, din livsstil, produkter du använder för tillfället samt dina mål och prioriteringar. Efter din konsultation får du ett e-mail med en skräddarsydd hudvårdsrutin att använda hemma - noga utvalt efter dina behov. Konsultationskostnaden kommer att utfärdas som ett presentkort så att du kan utnyttja det värdet till att handla rekommenderade hudvårdsprodukter på vår hemsida.

I VILKEN ORDNING SKA PRODUKTERNA APPLICERAS?

När du lägger produkter i flera lager vill du se till att varje steg absorberas i huden för att vara mest effektiv. En bra tumregel är att applicera en produkt, vänta i 30 sekunder och sedan fortsätta med nästa. Applicera efter konsistens - tunnast till tjockast.

ㅤㅤ

HUR ÖPPNAR JAG FLASKAN TILL BEAUTY DROPS?

Ja det kan vara lite knepigt första gången. En klämbar pipett-topp levereras med ditt serum i förpackningen. Så här får du den på plats på ditt serum: 
• Kom ihåg att hålla glasflaskan upprätt.
• Dra mitten av aluminiumringen mot utsidan av flaskan och nedåt för att bryta bandet runt glasskivan.
• Dra ut, lyft bort och avlägsna gummiproppen under.
• Håll glasflaskan upprätt, tryck fast pipetten runt toppens ytterkanter för att försegla flaskan.

För att använda ditt serum:
Skruva av locket på pipettspetsen, vänd flaskan upp och ner och kläm på pipettens hals för att applicera droppar direkt på huden eller i handen.

ㅤㅤ

JAG HAR EN VÄLDIGT KÄNSLIG HUD, KAN JAG ANVÄNDA FUTURES PRODUKTER?

Absolut. Alla Future 5 Elements produkter är speciellt designade för att vara skonsamma nog att tolereras av även de mest känsliga hudtyperna eftersom Future undviker överflödiga och aggressiva ingredienser som kan orsaka inflammation eller irritation.

Allas hud är unik och huden kan reagera negativt på vilken ingrediens som helst. Till exempel kan vissa personer upptäcka att de är känsliga för naturliga ingredienser som eteriska oljor eller fruktextrakt. Detta är en anledning till att vi visar vi alla produktingredienser på produktsidan på vår hemsida för att göra det möjligt för kunder att göra rätt val. Även de mest "snälla" ingredienserna kan orsaka en reaktion i vissa människors hud, så vi rekommenderar att du testar en liten mängd av produkten på insidan av handleden för att säkerställa att den passar dig.

ㅤㅤ

VAD ÄR HÅLLBARHETSTIDEN PÅ MIN PRODUKT?

Alla skönhetsprodukter måste användas inom en viss period. Detta är känt som "shelf life" och "period after opening" - kan lätt identifieras med PAO-symbolen. Symbolen kan kännas igen som formen av en öppnad burk och kommer att ha ett nummer inuti: 9M: 9 månader, 12M: 12 månader och 36M: 36 månader. När produkten har öppnats ska den användas under denna period, eftersom efter denna tid kommer produktens kvalitet att försämras.

ORDER

BEHÖVER JAG SKAPA ETT KONTO FÖR ATT LÄGGA EN ORDER?

Du kan handla utan att skapa ett konto - men om du registrerar dig hos oss får du följande förmåner:

- Spåra dina beställningar och granska tidigare köp.
- Begär byte eller retur direkt från ditt konto.
- Lägg till saker du älskar eller missat i din önskelista.
- Spara din adress och kortuppgifter så att du kan handla ännu smidigare i framtiden.

VAR ÄR MIN ORDER?

När ditt paket skickas från lagret får du ett mail med en spårnigslänk där du kan följa ditt paket. Du håller enkelt koll på var paketet befinner sig och när det väntas komma fram med appen ”Mina Paket”. I appen får du även digitala avier och du kan legitimera dig med Mobilt BankID.

ㅤㅤ

KAN JAG FÅ PROVER MED I MIN BESTÄLLNING?

Självklart! Baserat på vad vi har i lager så skickar vi prover med alla beställningar. Du kan även lägga till en anteckning med din beställning om du önskar prova en specifik produkt. Finns det i lager kommer vi att skicka det med din beställning. :) Tyvärr kan vi inte skicka prover utan köp.

ㅤㅤ

VILKA LÄNDER LEVERERAR NI TILL?

Sverige, Norge, Danmark & Finland.

HUR LÅNG LEVERANSTID HAR MIN ORDER?

2-7 arbetsdagar inom inom Norden.

HUR KÖPER JAG ETT PRESENTKORT?

I huvudmenyn klickar du på > SHOP och sedan > PRESENTKORT. Eller KLICKA HÄR!
Välj sedan den summa du önskar ge i gåva och lägg kortet i kassan. Presentkortet är digitalt och skickas till den mejl som anges vid köpet. Du kan sedan vidarebefordra det direkt till den person du vill ge detta till. Presentkortskoden registreras i kassan vid köp på hemsidan och är giltigt i ett år från inköpsdatum. 

VAD HÄNDER OM JAG INTE HÄMTAR UT MITT PAKET?

Hämtar du inte ut ditt paket från ditt ombud kommer det automatiskt att skickas tillbaka till oss efter 14 dagar. Vi tar då ut en avgift på 250 SEK för ej uthämtat paket.

JAG HAR FÅTT FEL PRODUKT!

Hoppsan! Vi ber om ursäkt för missen och det var inte alls meningen. Kontakta oss direkt på hello@theskincoach.se så ska vi hjälpa dig direkt.

RETURER

HUR GÖR JAG EN RETUR? 

Vi hoppas verkligen att du älskar dina produkter lika mycket som vi gör! Men om du av någon anledning skulle vilja göra en retur:

Eventuella returer och byten måste göras inom 14 arbetsdagar efter mottagandet av beställningen. Som kund har du ångerrätt i 14 dagar efter mottagandet av varan. De returnerade produkterna måste vara oanvända och intakta i originalförpackningen för att kunna returneras. Föremål som är använda, skadade, nedsmutsade eller på något sätt ändrade kan avvisas och returneras till kunden. Om du har fått en felaktig eller skadad vara ska denna reklameras.

För att göra din retur, vänligen maila oss på hello@theskincoach.se så hjälper vi dig.

KOSTAR DET NÅGOT ATT GÖRA RETUR?

Ja, vid en retur står du själv för returkostnaden.

HUR LÄNGE HAR JAG ÖPPET KÖP?

Du har öppet köp i 14 arbetsdagar efter mottagandet av beställningen - så länge produkten du returnerar är oanvänd och i obruten förpackning.

BETALNING

VILKA BETASÄTT HAR NI?

Vi använder oss av Shopify Payments som betalsätt. Shopify är en av världens största leverantörer av e-handelslösningar och Shopify Payments är deras lösning för att både kund och butik skall ha ett enkelt och säkert sätt att handla och ta emot betalningar. Tillgängliga betalningsalternativ via Shopify Payments utökas löpande men är för närvarande:

  • Mastercard
  • Visa
  • Maestro
  • Amex
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Paypal
  • Klarna

HUR MYCKET KOSTAR FRAKTEN?

Kostnad för frakt beror både på hur stor varukorg du har samt vilket land du bor i. Ordrar över 1000 kr är fraktfria inom Sverige. De olika fraktalternativen för din beställning hittar du i kassan.

HUR BETALAR JAG MED PRESENTKORT?

Du skriver in ditt presentkortsnummer i kassan. Det finns ett fält i kassan där du skriver in koden.

LEVERANS

HUR LÅNG TAR DET TILLS FÅR JAG MINA PRODUKTER?

Vi hanterar din order samma dag om beställningen kommer in innan kl 11. Vi skickar iväg ordern samma dag eller nästkommande vardag. DHL levererar till ditt närmaste utlämningsställe eller utlämningsstället du själv valt i kassan inom 1–3 vardagar.